A Facebook és a dinnye
2017. április 12. írta: Gyökösi Attila

A Facebook és a dinnye

avagy a kommentelés veszélyei.

Ez most kivételesen nem egy alkoholos poszt lesz, mert néha muszáj pihenni is. Viszont a lájkolás veszélyeire figyelmeztet, szóval azért éremes elolvasni...

Azt látjuk, a celebség előbb utóbb minden szakmát elér. Celebszakács és szakácsceleb már régóta van, de évek óta ismerünk például mentőscelebet is. Azonban a kereskedelem sokáig ellenállt a világhír ilyen formájának. De mára itt is megtörni látszik a jég, és az egyik első fecske ebben a reflektorfényes világban a Mészáros Utcai Zöldséges lett.

z7.png

Van a budai Mészáros utcában egy zöldséges, aki időtlen idők óta ott van, a legendárium szerint már a vár építői is ott vásárolták a szalonna mellé - az akkor még ritka amerikai importnövénynek számító - paradicsomot. Ez a zöldséges főképp annak kapcsán lett ismert, hogy tud olvasni. És szeret is, amiről a boltban található kötetek is tanúskodnak. Mindemellett a Facebookon is aktív. Márpedig a naponta posztoló zöldségesek ligája nem túl népes, az e mellett a farzsebükben gyűröttre olvasott Shakespeare összest hordó zöldségesek ebből a csoportból is egy igen szűk, azt gondolom, talán csak egyetlen elemet számláló halmazt képeznek. Na, ez az elem a MÉSZÁROS UTCAI ZÖLDSÉGES. Mondanom sem kell, a zöldség/Facebook/könyvek kombináció meghozta az ismertséget is.

Én is így bukkantam rá, hiszen pesti lévén Budára amúgy nem járok, az igazából már külföld. De a Facebook képes leküzdeni a távolságokat, virtuális hidat verve a földrészek közé, így idővel a továbbiakban MUZ-nak nevezett műintézet Facebook oldalának állandó látogatója lettem. Majd elkezdtem kommentelni is. Időnként lájkoltam, megjegyeztem, és néha beszóltam… Ez így ment volna a világ végezetéig, de történt valami... 

Megjelentek az eprek.

Az első eprek esetében még könnyű dolga van az egyszeri kommentelőnek, hiszen a szezon előtti eper nyilvánvalóan műanyagból van, de minimum gonosz ipari varázslatok eredménye. Az, hogy szép és finom is, pusztán megtévesztés, ilyesminek nyilván nem dőlünk be. De ahogy közeledik a szezon, csökkennek a beszólásra alkalmat adó fogódzkodók. Praktikusan ilyenkor kell köpönyeget fordítani. Én is ezt tettem, és megírtam, hogy az eper nem kunszt, az mindenhol van ilyenkor, dinnyét akarok, csíkosat és 10 kilósat. Mire zöldségesünk annyit válaszolt, „kihívás elfogadva”.

És most itt ülök a gép mellett itthon, és egy 5 kilós féldinnye van mellettem. A két esemény között annyi történt, hogy Zöldségesünk beszerezte a dinnyét, én meg ugye, mentve a mundér becsületét, elmentem érte. (Budára! Ami ugye külföld. Vittem térképet és tolmácsrobotot, persze.) Az alábbi képeket ott lőttem. A bolt tényleg szép, de hát külföldön minden szebb, ezt megszokhattuk már.

A dinnye pedig, hiába is próbálnám csűrni-csavarni a dolgot, egyszerűen finom. Nem csak „ahhoz képest” hanem abszolút értelemben is. Azért megnéztem az epreket is, sőt, meg is kóstoltam. Aztán vettem is, mert dacára annak, hogy az egy unalmas, mindenhol kapható gyümölcs, megdöbbentően édes. (Az apró szeműt keressétek, legalábbis én azt kóstoltam/vettem.)

z1.png

Tanulság nincs, csak annyi, hogy óvatosan kommenteljetek, mert ilyenkor elég drága a dinnye. Meg esetleg még annyi, hogyha külföldi nyaralásra indultok a kies Budára, ejtsétek útba az üzletet, mert ahogy írják az oldalukon, "ez Budapest egyik legrégebbi, folyamatosan üzemelő zöldségboltja vidám, alulfizetett dolgozókkal és rátermett, ugyanakkor nem teljesen épelméjű menedzsmenttel". 

A bejegyzés trackback címe:

https://aperitif.blog.hu/api/trackback/id/tr2712419141

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

élhetetlen 2017.04.13. 19:54:47

Ez nagyon szórakoztató lett. A tolmácsrobot jó vicc, nem tudom, a térkép is az volt-e, de én, mikor Budáról a Mázsa térre kellett mennem, komolyan vittem térképet, biztos, ami biztos.

Gyökösi Attila · http://grundstudio.hu 2017.04.14. 20:01:26

@élhetetlen: Köszi. A telefon térképe elég volt. :)
süti beállítások módosítása