8 dolog, amit a Johnnie Walkerről tudni érdemes.
2018. március 25. írta: BAP

8 dolog, amit a Johnnie Walkerről tudni érdemes.

A 'Johnnie' igazán kedvelt whiskymárka. Gyakorlatilag mindenki ismeri, minden üzlet polcán megtaláljuk, ha mást nem, a piros címkés alapváltozatot. De mit tudunk a márkáról valójában? Az alábbiakban összeszedünk néhány talán kevésbé ismert, de fontos tényt a világ talán legismertebb whiskyjéről.

1217111.jpg

A Johnnie Walker a világ legismertebb whiskyje: Ezt nyugodtan kijelenthetjük. A világ legismertebb scotch whiskyje.

John Walker valós személy volt: Todriggs nevű helyen nőtt fel, egy farmer családban. Apja halála után el kellett adnia a családi farmot, hogy egy vegyeskereskedést nyithasson.

Direkt lett döntött (ferde) az ital címkéje: Mr. Walker fia, Alexander gondolta egy jó marketingfogásnak, hogy kitűnjenek a növekvő piac egyéb szereplői közül. Pontosan 24 fokban van megdöntve.

A márkát egy jól menő vegyeskereskedés indította el a whisky piacon: Az akkor időkben nem csak tejet meg kenyeret lehetett vásárolni egy kisboltban, hanem ezek voltak a whiskyk lelőhelyei is. A beszállítók által hozott tételek tetszettek meg a bolt tulajdonosának, és ekkor tájt szeretett bele a kevert scotchok világába. Szerencse, hogy a jól menő vegyeskereskedés folytatása helyett átálltak a whisky készítésre, mert lehet, hogy most Tescók helyett Walkerek lennének mindenfelé…

A Johnnie Walker párlatok, mintegy választ, reakciót jelentettek a Single Malt whiskykre: Az akkori időkben a konzisztens, állandó minőségű termékgyártás, mondhatni nehéz feladat volt. Mr. John Walker pedig szeretett volna létrehozni egy jóízű, de mindig ugyanolyan skót whiskyt.

Nem a most ismert Johnnie Walker az eredeti név és logó: A nagyképűség tetőfoka lenne saját magunkról elnevezni a whisky márkánkat. (bár azért történt már ilyen a világon.) Az eredeti márkanév ’John Walker and Sons’ volt, ami jelezte, hogy Mr. Walker és fiainak a cége aki gyártotta a terméket.

Az eredeti logó nagyon is színes volt: Az eredeti logó egy egyszerű skiccként indult, és az idő folyamán vált azzá a misztikus, sétáló alakká, ami ma. Az elején igen is színes és a címkét szinte beterítő sétáló figura volt, piros felöltőben, arany kalappal, és fehér nadrággal.

A ’Label’ színei nem voltak mérvadóak: Az első időkben (és még sokáig) nem volt ilyen, szinte átláthatatlanul széles a Johnnie Walker család repertoárja. Az elején szinte csak kétféle blendet készítettek, és később tértek át a háromra amiket már színekkel különböztettek meg. Fehér volt az alap, a piros egy különlegesebb, és a blue, ami a legkülönlegesebb. Az eredeti koncepciót megváltoztatva, mostanra a Red Label az a belépőszint, és van zöld, fekete, dupla fekete, arany, platina, kék és így tovább. (A fekete és dupla fekete egy tőzegesebb változat, reagálva a füstösebb single maltok népszerűségére.)

A bejegyzés trackback címe:

https://aperitif.blog.hu/api/trackback/id/tr9613777906

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása